חברות מעליות – טיפים לבחירה של חברות מעליות מומלצת

מעלית בבניין היא כלי תחבורה לכל דבר, לכן יש להתייחס אליה במלוא הרצינות מבחינת שימושיות, נוחות ומעל הכל, בטיחות. כיוון שכך, יש חשיבות רבה לבחירה של חברות להתקנת מעליות וכן של חברות אחזקת מעליות. בחירה בחברה לא מספיק מנוסה ומקצועית, עלולה לגרום לנזקים ממשיים הן למעלית והן לאיכות החיים של הדיירים.

סוגים של חברות מעליות

לפני שמזמינים את שירותיה של חברת מעליות, יש לבחור בסוג החברה המתאים, שיענה על הצורך הרלוונטי. ישנם כמה סוגים עיקריים של חברות מעליות בישראל, ביניהם:

  • חברות בדיקת בטיחות למעלית (לעיתים נקרא "מהנדס בטיחות למעלית") – על פי החוק, כל מעלית צריכה לעבור בדיקת בטיחות על ידי בודק בטיחות למעליות, שהוסמך על ידי משרד העבודה. רוב הבודקים הינם מהנדסים וחלקם הנדסאים, אך כולם בעלי ניסיון רב, ומחויבים בהסמכה מעמיקה על ידי מוסד אקדמי מוכר ועל ידי משרד העבודה. זהו אחד השירותים המרכזיים אותם מספקים המהנדסים המובילים של קבוצת "ריפס מעליות". מהנדסינו מוסמכים ומנוסים בבדיקת כלל סוגי המעליות המותקנות בישראל – נשמח לתת גם לכם שירות.
  • חברות להתקנת מעליות – חברות אלה מתמקדות בהתקנה של מעליות חדשות, בין אם בבניין חדש ובין אם בבניין שעובר החלפת מעלית. חברות אלה אחראיות בדרך כלל על כל תהליך ההתקנה – משלב התכנון, דרך הביצוע ועד להפעלה התקינה של המעלית.
  • חברות אחזקת מעליות (חברות שירות) – חברת ההתקנה משמשת גם כחברת אחזקה, אך יש עשרות חברות שירות למעליות בישראל שלא מבצעות התקנת מעליות חדשרות בעצמן, אלא מתחזקות מעליות שהותקנו על ידי חברות אחרות. התפקיד של חברת אחזקה הוא לבצע בדיקות תקופתיות של תקינות ובטיחות המעלית. במידה ומתגלים ליקויים, החברה דואגת להחלפת החלקים הרלוונטיים; לכיוונון, כיול, ניקוי ושימון המערכות; להחלפת תאורה וכו׳, אבל גם לחילוץ ומענה במקרי חירום.
  • חברות תכנון, ליווי וייעוץ – על מנת לוודא שהתקנת מעלית חדשה ותחזוקתה השוטפת יתבצעו באופן המקצועי והבטיחותי ביותר, מומלץ לשכור את שירותיה של חברת ייעוץ. חברה זו יכולה לתכנן באופן המקצועי ביותר את תהליך ההתקנה; לוודא שהעבודה מתבצעת על הצד הטוב ביותר; ולבצע סקר עומק מקיף על ידי מהנדס מומחה, כדי לוודא את תקינות כלל המערכות של המעלית.

טיפים לבחירה של חברות מעליות מומלצות

בחירה של חברות מעליות היא החלטה משמעותית, המשפיעה על ביטחון הדיירים, הנוחות שלהם וההוצאות הכספיות הכרוכות בהתקנה ובתחזוקה של המעלית. לכן כדאי להיעזר בטיפים הבאים לפני קבלת ההחלטה:

  1. רישיון – הדבר הראשון שיש לוודא הוא, שהחברה מוסמכת לביצוע הפעולה אותה אתם מבקשים (שירות, בדיקה או התקנה), והיא בעלת רישיון מתאים מטעם משרד העבודה והרווחה- כפי שמופיע באתר נותני השירות של משרד העבודה.
  2. ניסיון – כדאי לחפש חברה וותיקה ואמינה, בעלת ניסיון ספציפי בדגם המעלית שלכם.
  3. עלויות – לפני הבחירה בחברה, מומלץ לקבל כמה הצעות מחיר מחברות מעליות שונות. יש לשים לב שההצעות מפורטות וכוללות את כל השירותים הרלוונטיים, חשוב לבחון גם את תנאי התשלום, שעות הפעילות הרגילות, דרכי יצירת קשר ועוד.
  4. המלצות – רצוי לבחור בחברה בעלת מוניטין בתחום המעליות. כדי למצוא חברות מעליות מומלצות, אפשר להתייעץ עם חברים ואנשי מקצוע, לבקש המלצות מלקוחות קודמים, ולחפש ביקורות ברשת ובאתרים המדרגים חברות.
  5. התאמה לדרישות – לבניינים שונים עשויים להיות צרכים שונים בנוגע למעליות. לדוגמא, יכול להיות צורך בסוג מעלית ספציפי או שהתנאים בבניין מחייבים התמודדות עם אתגרים מיוחדים כמו בניין צמוד לים הסובל מלחות ומליחות רבה באוויר הגורמת לשחיקה מהירה מאד של רכיבי המעלית. לכן חשוב לבדוק שהחברה אכן מתאימה לצרכים הספציפיים ויודעת להתמודד איתם.
  6. שירות – מכיוון שהמעלית היא אמצעי תחבורה שנמצא בשימוש תדיר, תקינותו השוטפת חשובה מאד לדיירים. לכן כדאי לוודא שהשירותים אותם מספקת החברה יהיו זמינים ומהירים, ושכל בעיה שעלולה להתעורר, תטופל באופן המקצועי והיעיל ביותר.
  7. מיקום – אמנם ניתן למצוא יותר חברות מעליות במרכז, אך בהחלט ישנן חברות מומלצות באזורים אחרים בישראל. מומלץ לבחור בחברה שממוקמת בסמיכות יחסית, על מנת ליהנות מזמן תגובה מהיר במקרה הצורך.
  8. חומרים – ממש כמו בתחזוקה של כל כלי רכב אחר, כדאי לוודא שבמהלך התיקונים נעשה שימוש בחלפים איכותיים ועמידים, שעומדים בכללי הבטיחות והתקנים הישראליים.
  9. מעקב – גם אחרי בחירת החברה, מומלץ לבצע מעקב שוטף אחרי פעילותה, בין אם במהלך התקנת מעלית ובין אם לאורך הביקורות השוטפות. יש לוודא שהן מתקיימות במועדן, ולאסוף את כל המסמכים הרלוונטיים לצורך מימוש האחריות.
  10. ייעוץ וליווי – מכיוון שתהליך התקנה של מעלית חדשה הוא מורכב ודורש מומחיות, כמו גם תיקון או שיפוץ עמוק למעלית- כדאי לבחור גם חברת ייעוץ, שתלווה את התהליך מתחילתו ועד סופו. זאת על מנת לוודא שלכל אורך הדרך המעלית תהיה תקינה, שימושית ובעיקר בטיחותית. מעבר לבדיקות התקופתיות, מומלץ שהחברה תבצע סקרי עומק באמצעות מהנדס מומחה, בסופם תימסר לדיירים חוות דעת מלאה ומפורטת על כל מערכות המעלית.
חברות מעליות מומלצות

קבוצת ריפס מעליות – ליווי, ייעוץ ובדיקות עומק של מעליות

בין אם מדובר בהתקנה של מעלית חדשה בבניין, בשיפוץ של מעלית קיימת או בתחזוקה שוטפת שלה, אנחנו בקבוצת "ריפס מעליות" נשמח לספק לכם את שירות הליווי, הייעוץ והבדיקות המעמיקות שלנו. אנחנו מבינים שהבטיחות והנוחות של הנסיעה במעלית היא בראש מעיינכם, לכן אנחנו מוודאים שתהליך ההתקנה והשיפוץ מבוצעים במקצועיות ובשקיפות, עד הפרט הקטן ביותר.

בנוסף, אנחנו מציעים לכם להזמין מאיתנו סקרי עומק מקיפים של כלל מערכות המעלית. כל הסוקרים שלנו הם מהנדסים מומחים, בעלי הכשרה והסמכה ספציפית בבדיקת מעליות. הם יסרקו כל חלק של המעלית – מלוח הפיקוד, דרך המנוע, רכיבי הפיר, התאים, התילוי, ועד למערכות החשמל והתאורה. בסיום תקבלו דוח מקיף על מצב המעלית, כולל הליקויים שיש לתקן או לשפץ. באופן זה, תוכלו להזמין בדיוק את השירות המתאים, לאתר תקלות בשלב מוקדם ולחסוך בהוצאות בהווה ובעתיד.

אם אתם זקוקים לשירותי תכנון, ייעוץ וליווי בתהליך התקנת המעלית שלכם, או לבדיקות סקר מעמיקות לאיתור ליקויים, צלצלו אלינו למספר 09-7423472 (אפשר גם בווטסאפ לאותו מספר) ונשמח לעמוד לרשותכם.