מתי כדאי לבצע שיפוץ מעלית בבית משותף?

מעלית היא אחת התשתיות החשובות ביותר בכל בניין משותף. כשהמעלית מתיישנת, עומדות בפני הדיירים כמה אפשרויות עיקריות, התלויות במצבה. במידה והמעלית תקינה, ניתן לבצע שיפוץ מעלית פנימי בלבד. לעומת זאת, כאשר ישנן תקלות וליקויים חוזרים ונשנים, מומלץ לבצע שיפוץ מעלית כולל. במקרים חמורים או כאשר המעלית ישנה מאד, רצוי להחליף את המעלית.

5 סיבות לבצע שיפוץ מעלית בבית משותף

מכיוון ששיפוץ מעלית הוא תהליך מורכב שעלויות גבוהות בצידו, חשוב להכיר את הסיבות בגללן מומלץ לבצע שיפוץ מעליות, כדי להיות בטוחים שהפעולה אכן נחוצה. הנה כמה מהסיבות העיקריות לכך:

  1. בטיחות – הגורם הראשון במעלה לשיפוץ מעליות הוא הצורך בשמירה על בטיחות הנסיעה בה. כאשר המעלית מתיישנת, נוצר בלאי טבעי של רכיבים שונים, מה שעלול ליצור סכנה בטיחותית. שיפוץ מלא של המעלית יבטיח שתהיה בטוחה לשימוש ותעמוד בכל תקני הבטיחות הרלוונטיים. בדרך כלל שיפוץ כזה יכלול את החלפת כל החלקים הבלויים, שדרוג של מערכות הבטיחות ומערכת התקשורת, החלפה של מערכת החשמל, הפיקוד, ההינע ועוד.
  2. נראות – שיפוץ פנים מעלית הוא בדרך כלל חלק בלתי נפרד מהשיפוץ הכולל שלה. כאשר מבצעים שיפוץ תא מעלית, הדבר משדרג משמעותית את הנראות, משפר את חוויית הנסיעה ומעניק תחושה נעימה יותר לדיירים. שיפוץ זה יכול לכלול למשל החלפת דלתות וחיפוי, שדרוג לחצנים, החלפת תאורה ומראה ועוד. שיפוץ עיצוב פנים המעלית מתבצע בישראל בדרך כלל על ידי בעל מקצוע הנקרא ״דקורטור״.
  3. נגישות – פעמים רבות מעליות ישנות אינן מותאמות לאנשים בעלי מוגבלויות. כאשר משפצים מעלית, ניתן לשדרג אותה כך שתתאים להם – למשל באמצעות שיפור יכולות העצירה המדוייקת שלה בקומות (פילוס מדוייק עם קו הקומה, ללא ״מדרגה״ בעצירה) התקנת מעקה הגדלת מפתח דלת התא, החלפה לדלת אוטומטית ועוד.
  4. חסכון – אמנם שיפוץ מעלית ישנה דורש השקעה חד פעמית גבוהה, אבל בטווח הארוך הדבר יחסוך בהוצאות על תחזוקה ותיקונים. כמו כן, לעיתים השיפוץ גם יצמצם את צריכת האנרגיה של המעלית בצורה משמעותית.
  5. ערך הנכס – כאשר מבצעים שיפוץ מעלית בבניין משותף, הוא עשוי להעלות את ערך הדירות בבניין. זאת מכיוון שקונים פוטנציאליים מתרשמים גם מהנראות ומאיכות השימוש במעלית.
  6. מניעת השבתת המעלית לתקופה ארוכה ללא הכנה מראש- במידה ותדחו את השיפוץ כשהוא נדרש, ייתכן ותגיעו למצב בו רכיב מרכזי במעלית יתקלקל (לוח פיקוד או מנוע למשל), ולא ניתן יהיה לתקנו או להחליפו בזמן קצר. וכך תמצאו את עצמיכם ללא מעלית למספר שבועות ובמקרים חריגים- אף מספר חודשים ללא מעלית. למשל: לא מיוצרים מנועים בישראל, ולכן להחלפת מנוע נדרש לחכות מספר חודשים עד הגעתו לארץ.

השלבים העיקריים בתהליך שיפוץ מעליות

על מנת לבצע את שיפוץ המעלית באופן המקצועי והבטיחותי ביותר, מומלץ להיעזר בחברה שמתמחה בליווי פרויקטים מסוג זה. עם זאת, כדאי לדיירים להיות מעורבים בתהליך ולהכיר את השלבים העיקריים שלו, ביניהם:

  • סקר עומק – לפני שמחליטים על שיפוץ המעלית והאם יש לבצע שיפוץ מלא , שיפוץ של רכיבים מסוימים, או רק תיקונים עם או בלי שיפוץ מעלית פנימי, יש לבחון לעומק את מצב המעלית ולהבין מהם הליקויים הדורשים שיפוץ. בדיקה זו יש לבצע באמצעות חברה המתמחה בסקרי עומק למעליות. סקר כזה בוחן את התקינות של כל רכיבי המעלית, התפקוד שלה וכמובן את בטיחותה. על פי חוות הדעת שתתקבל, ניתן יהיה לקבוע מה היקף השיפוץ הנדרש.
  • תכנון – מדובר בשלב קריטי במיוחד, שקובע למעשה את מהלך השיפוץ, מתי ואיך יתבצע כל שלב וכן מה הרכיבים שיוחלפו מה סדר ההחלפה ועוד. בנוסף, התוכנית כוללת התייחסות למסגרת התקציב שהוקצתה לכך. גם כאן ההמלצה היא להיעזר בחברת ייעוץ שמכירה היטב את תהליך השיפוץ, את התקנים הרלוונטיים ואת כל הרכיבים של תוכנית מסוג זה.
  • בחירת חברת מעליות לביצוע השיפוץ – אחת המשימות הרגישות ביותר היא בחירת הקבלן. חשוב שהשיפוץ יבוצע על ידי חברת שירות מעליות מתאימה, שיודעת לטפל בשאר רכיבי המעלית שלא ישופצו.
  • סקר כשירות מסכם – בסיום עבודות השיפוץ, חשוב להזמין חברת ייעוץ אמינה ומקצועית כדי לבצע סקר עומק לאחר השיפוץ. במהלך הסקר יבדוק מהנדס מומחה את כל רכיבי המעלית שהוחלפו, את טיב השיפוץ, ואת בטיחות וכשירות המעלית המשופצת על פי התקנים המחמירים ביותר.
שיפוץ מעלית ישנה

קבוצת ריפס מעליות – ליווי, ייעוץ ותכנון של שיפוץ מעליות

שיפוץ של מעלית בבניין היא תהליך מורכב ורב פרטים, שדורש הבנה ומומחיות. תכנון לקוי או ביצוע חובבני של השיפוץ, עלולים לגרום לא רק לליקויים בטיחותיים אלא גם להמשך תקלות במעלית ואף להחמרתן, לתקלות חדשות, להרס רכיבים אחרים ועוד. דבר שעלול לגרום לתסכול ופגיעה באיכות החיים של הדיירים, ובנוסף לגרור הוצאות בלתי צפויות.

אם המעלית בבניין שלכם זקוקה לשיפוץ, אנחנו מציעים לכם להיעזר בשירותי התכנון, הליווי והבדק של קבוצת "ריפס מעליות". צוות המהנדסים המנוסים שלנו יבצע בדיקה מעמיקה למעלית, על מנת להבין את הצרכים הספציפיים ואת היקף השיפוץ הנדרש. לאחר מכן הוא יתכנן אותו לפרטי פרטים, תוך עמידה בתקציב שהוגדר לכך.

במסגרת הייעוץ, נלווה את הפרויקט לאורך כל הדרך בשקיפות ובמקצועיות, כדי שהשיפוץ יבוצע על הצד הטוב ביותר. בסיום הפרויקט נערוך בדיקה מקיפה וקפדנית של כלל מערכות המעלית. זאת על מנת לוודא שהליקויים טופלו, שכל הרכיבים הרלוונטיים הוחלפו, שהגימור מושלם ושהמעלית בטוחה לנסיעה ופועלת כראוי.

אם אתם זקוקים לשירותי תכנון, ייעוץ וליווי בתהליך שיפוץ המעלית שלכם, צלצלו אלינו למספר 09-7423472 (אפשר גם בווטסאפ לאותו מספר) ונשמח לעמוד לרשותכם.