שוק המעליות בישראל – למה הוא כל כך סגור?

(עוד) מאמר שלנו שפורסם בעיתונות הבינלאומית- בארה"ב, באירופה ובמזרח התיכון.

המאמר מדבר על השליטה של מספר חברות קטן מאד בשוק הישראלי, עקב תהליך ריכוזיות שמחמיר עם השנים.
לריכוזיות זו יש יתרונות וחסרונות, אך אחד החסרונות הבולטים שחריג במיוחד בנוף הישראלי- הוא החוסר בחברות סטארטאפ (חברות הזנק) שמיצרות תוכנה או חומרה למעליות. 

אין כמעט תחום בארצינו הקטנטונת שתחום היזמות וחברות ההזנק לא הגיע אליו. רק בתחום אחד מורגש חוסר רציני- תחבורה אנכית ומעליות.
למה ומדוע? מוזמנים לקרוא בכתבה בלינק:

 

 בארץ יש מעל 100 בודקי בטיחות למעליות (למשל- קבוצת ריפס מעליות)

כמו גם עשרות חברות שירות ותחזוקה למעליות, אך רק מיעוטן הן חברות המתקינות מעליות חדשות לחלוטין (בד"כ ללא חדר מכונה- MRL).
עם השנים, ייצור המעליות בישראל פסק כמעט לחלוטין, וכיום כל החברות המתקינות מיבאות קיטים להתקנה מיצרנים בחו"ל, 
העובדה הזו, בנוסף לקושי לקבל אישורים לדגמי מעליות חדשים, גורר שליטה כמעט מוחלטת בשוק של מספר חברות בודדות בלבד, הנשלטות ברובן על ידי יצרני המעליות אותם הם מתקינות. 

 

סביבה שלא מאפשרת יוזמה ופיתוחים מקומיים

כאשר יש שליטה של כל כך מעט חברות בשוק קטן כל כך, כל שינוי חייב לעבור דרך אחד מהחברות השולטות בשוק- ולא ניתן ליזום באופן עצמאי רכיבים או תוכנות חדשות. כמו גם בירוקרטיה קשה בתחום אישורים ורגולציה גורמת לקושי לייצר רכיבים למעליות שלא הגיעו מיצרנים מאושרים בחו"ל. 
וכך אין כמעט חברות הזנק המסוגלות ליזום קידמה טכנולוגית בארץ בתחום הזה.

למה בדיוק? 

מה עושים? 

מוזמנים לקרוא במאמר, ו/או ליצור אתנו קשר:

https://elevatorworld.com/article/where-are-all-the-startups/

פרט לבודק בטיחות למעליות, ניתן למצוא אצלינו גם מהנדסי מעליות המבצעים סקר עומק למעלית שלכם- במהלכו נאתר את כל הליקויים במעלית, נמליץ על שיפוצים ותיקונים נדרשים. מומלץ!